Niezbędne dokumenty od wnioskodawcy (strony): Wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń dla: 1. Osoby, której akt dotyczy, jej wstępnych (rodzice, dziadkowie), zstępnych (dzieci, wnuki), rodzeństwa i małżonka: a) podanie b) dowód osobisty. 2. Innych osób, które wykażą interes prywatny: a) podanie b) dowód osobisty c) dokument wykazujący interes prawny. 3. Osób upoważnionych: a) podanie b) dowód osobisty c) oryginalne pełnomocnictwo lub odpis urzędowo poświadczony. Informacje na temat opłat 1. Opłata skarbowa za wydanie: a) odpisu skróconego - 22,00 zł, b) odpisu zupełnego - 33,00 zł, c) zaświadczenia o dokonanych wpisach lub ich braku w księgach USC, d) zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego - 24,00 zł. 2. Odpisy nie podlegające opłacie skarbowej, np do: - dowodu osobistego, - celów szkolnych, - świadczeń rodzinnych, - świadczeń socjalnych. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Chotcza, BS Zwoleń O/Chotcza 60 9157 0002 0060 0600 2091 0001. Dowód wpłaty należy dołączyć do podania. Przewidywany termin załatwienia sprawy: 1. Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego: a) niezwłocznie (w przypadku odbioru osobistego w USC), b) do 1 miesiąca (drogą korespondencyjną). 2. Zaświadczenie do 7 dni. |